PROJECTE COMENIUS 2008-2010
Integration of ITC in our teaching practice. Sharing experiences through ITC on daily tasks at school.
SEGONA TROBADA a ASNAES
ACTA DE LA SESSIÓ celebrada el 18 de FEBRER de 2009
- Presentació dels participants.
La sessió comença a les 12.00 amb l’assistència dels representants de tots els centres que prenen part en aquest projecte:
- De l’Odsherreds Gymnasium, els professors Lene Lisberg Hansen (…) i els alumnes (…Thilde Juul-Wiese, Elise Falkenberg Nielsen, Sine Kragh Petersen and Cecilia Hoholt Nielsen).
- De l’Istituto “M. Torre”, les professores Maria Ruggierello i Elda Morico amb els alumnes (…) .
- de l’IES Canigó, els professors Magda Ros, Griselda Rosell, José A. Baena i Esperança Solans amb les alumnes Cristina Capdevila, Cèlia Nadal, Georgina Golachi i Laura Camats.
- Revisió de les activitats desenvolupades.
- Cada institut ofereix una breu explicació per resumir la tasca feta fins al moment. Les alumnes dels centres danès i català expliquen que han estat treballant amb els dissenys de les revistes digitals i la professora Maria Ruggierello (del centre italià) explica que ells s’han centrat en l’estructura dels articles periodístics.
3. Acords referents a les nostres revistes digitals.
Després de parlar sobre les revistes digitals que elaborarem com a producte final d’aquest projecte (format, mida, disseny…), ens posem d’acord en els següents punts:
- El format pot ser diferent en cada cas.
- Haurien de reflectir els dos punts de vista: el de l’alumnat i el del professorat.
- La idea és mostrar com és el nostre centre i què ofereix a la comunitat.
- Es penjaran a les webs de cada institut.
4. Resum de la reunió prèvia dels estudiants implicats en el projecte.
Abans d’aquesta reunió, els estudiants que havien de participar-hi s’han trobat en una sessió prèvia per debatre sobre allò que els agradaria saber dels altres instituts. Han estat d’acord que, en aquestes revistes, cal tractar quatre aspectes bàsics:
- Aspectes educatius (horari, organització, activitats al centre…)
- Estil de vida en cada país.
- Les nostres famílies (de l’alumnat).
- La nostra vida fora del centre (menjar, festes, temps lliure…)
5. Altres aspectes que caldria incloure a les revistes.
A més del punt de vista de l’alumnat sobre la vida escolar, el professorat creu que també seria interessant centrar el nostre interès en dos punts més:
- L’atmosfera de les nostres classes, centrada en el comportament dels estudiants i en la relació professorat/alumnat.
- Comparació de les experiències viscudes en les trobades Comenius, tant a Almacelles com a Asnaes.
Cada centre serà lliure de decidir l’extensió de la seva revista i intentarem acabar-les abans de finalitzar el curs 08-09.
6. Sobre el blog.
Decidim que utilitzarem el blog creat per a aquest Projecte Comenius per mostrar les nostres idees i per incloure-hi allò que considerem interessant en relació al projecte.
La sessió finalitza a les 14:00 del dimecres 18 de febrer de 2009.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada